Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Na podstawie art. 14  ust. 2 pkt 2 i ust. 3 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062), dalej jako „ustawa” ustala się plan działania Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 wraz z analizą stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

 I.            Planowane działania:

L.p.

Planowane działania

Osoba realizująca

Sposób realizacji

Termin

1.    

Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności

kierownik jednostki

wydanie zarządzenia przez Prezesa SKO w Tarnobrzegu

20 sierpnia 2020 r r  

2.    

Sporządzenie deklaracji dostępności cyfrowej dla strony podmiotowej BIP i umieszczenie na BIP

koordynator

adm. systemu informatycznego

-opracowanie dokumentu

-opublikowanie na stronie BIP SKO w Tarnobrzegu

25 września 2020 r

3.    

Podanie na stronie BIP SKO w Tarnobrzegu danych kontaktowych koordynatora ds. dostępności

koordynator

Opublikowanie na stronie BIP SKO w Tarnobrzegu

marzec 2021r

4.    

Sporządzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności  osobom ze szczególnymi potrzebami  na lata 2020-2021

koordynator

Opracowanie planu działania o którym mowa w art.14 ust. 2 pkt.2 ustawy

marzec 2021r

5.    

Wspieranie przez koordynatora osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Kolegium

koordynator

-udzielanie osobom ze szczególnymi potrzebami niezbędnych informacji w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej; 

-wskazywanie pracowników  którzy mogą udzielić konkretnej pomocy w dostępie do usług świadczonych przez Kolegium;

- zapewnienie koordynacji komunikacji z SKO w Tarnobrzegu na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku

-przyjmowanie uwag, wniosków od osób ze szczególnymi potrzebami itp.

realizacja na bieżąco w całym okresie wynikającym z planu

6.    

Dokonanie samooceny stanu obiektu pod względem dostosowania obiektu

do minimalnych wymagań dotyczących dostępności

koordynator wraz z kierownikiem jednostki

-przegląd obiektu

30.03.2021

7.    

Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z art.11 ustawy

koordynator

-przekazanie sporządzonego raportu do portalu GUS, Ministra do Spraw Rozwoju Regionalnego, Wojewody Podkarpackiego

- publikacja Raportu na stronie BIP

Marzec 2021

 

8.    

Szkolenia pracowników z zakresu dostępności

koordynator

-wprowadzenie mechanizmu potrzeb szkoleniowych  według zapotrzebowania

realizacja na bieżąco w całym okresie wynikającym z planu w zależności od oferty szkoleniowej

 

 

9.     

 

Realizacja przyjętych programów działania dotyczących przystosowania obiektu do wymogów w zakresie dostępności:  architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej

koordynator

-wdrożenie w ramach możliwości finansowych i organizacyjnych działań w zakresie przystosowania

 lokali w  budynku wynajmowanym przez SKO w Tarnobrzegu  do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami np. poprzez

-montaż właściwej sygnalizacji

-zakup tablic tyflograficznych oraz tabliczek w języku Braille’a

-rozeznanie w zakresie montażu pętli indukcyjnej dla niedosłyszących  

Na bieżąco w całym okresie wynikającym z planu 

 

II.  Analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez SKO w Tarnobrzegu:

Siedziba Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu przy ul. Świętej Barbary 12 częściowo spełnia minimalne wymagania określone ustawą  z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

W zakresie dostępności architektonicznej:

1.    po telefonicznym lub mailowym zgłoszeniu wizyty możliwy jest dostęp do budynku (rozkładana rampa podjazdowa, pomoc pracownika)

2.    dostępna dla Klientów przestrzeń komunikacyjna w budynku nie jest wolna od barier pionowych (  pomieszczenia na trzecim poziomie)

3.    informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tabliczki informacyjne)

4.    zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego (poinstruowani pracownicy sekretariatu procesowego),

 W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

1.    zapewnienie na stronie internetowej informacji o zakresie działalności SKO w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo oraz informacji w tekście łatwym do czytania,

2.    zapewnienie komunikacji z Urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku - pracownik podchodzi do Klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez pracownika sekretariatu procesowego o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym przy wejściu do budynku.

W zakresie dostępności cyfrowej:

Strony podmiotowe w ramach Regionalnego Systemu BIP w Podkarpaciu posiadają następujące ułatwienia:

·         możliwość powiększenia wielkości liter na stronie

·         mapa strony

·         wersję kontrastową strony

 

Opracował:

Koordynator ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Tarnobrzegu

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:SKO Tarnobrzeg
Data utworzenia:2021-03-28
Data publikacji:2021-03-28
Osoba sporządzająca dokument:Administrator
Osoba wprowadzająca dokument:Administrator
Liczba odwiedzin:1158