Deklaracja Dostępności

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Tarnobrzegu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu .

 

Data publikacji strony internetowej: 2021-03-28.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-20.

 

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Strona posiada ułatwienia dla osób z  niepełnosprawnościami

1/ wersję kontrastową,

2/ możliwość zmiany rozmiaru tekstu.

3/ mapę strony

Oświadczenie sporządzono dnia:  29.09.2020 r

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest p. Dorota Pietrzak (pietrzak.dorota@sko.tarnobrzeg.pl).

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  • Do budynku prowadzi jedno wejście z jedenastoma schodami. Drzwi w wejściu nie otwierają się automatycznie;
  • W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępna jest platforma na której można dostać się na podwyższony parter, na którym jest korytarz i hol, brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
  • po telefonicznym lub mailowym zgłoszeniu wizyty możliwy jest dostęp do budynku (rozkładana rampa podjazdowa, pomoc pracownika)
  • dla Klientów przestrzeń komunikacyjna w budynku nie jest wolna od barier pionowych (  pomieszczenia na trzecim poziomie)
  • informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tabliczki informacyjne)
  • zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego (poinstruowani pracownicy sekretariatu procesowego),
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
    Brak możliwości korzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
    Pracownik Kolegium może na prośbę osoby niepełnosprawnej zejść na parter, celem przyjęcia korespondencji lub udzielenia informacji.

 W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

  1. na stronie internetowej znajduje się informacja o zakresie działalności SKO w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst łatwy do czytania,
  2. zapewniona jest komunikacja z Urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku - pracownik podchodzi do Klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez pracownika sekretariatu procesowego o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym przy wejściu do budynku.
  3. domofon przy schodach wejściowych do budynku  umożliwia  osobie niepełnosprawnej kontakt z Kolegium.
  4. tablica znajdująca się w holu wejściowym informuje o rozkładzie pomieszczeń w siedzibie Kolegium.
  5. o korzystaniu z platformy schodowej  informuje tablica z numerem kontaktowym w SKO i umożliwia także użycie dzwonka.
  6. przy budynku na ul. Świętej Barbary 12  jest miejsce parkingowego dla osób niepełnosprawnych.  
  7. nowa strony BIP uwzględnia możliwość kontrastu wyświetlania oraz udostępnia  treści informacji w formie nie tylko graficznej ale powiększenie tekstu.

W zakresie dostępności cyfrowej:

Strony podmiotowe w ramach Regionalnego Systemu BIP w Podkarpaciu posiadają następujące ułatwienia:

  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • mapa strony
  • wersja kontrastowa
  • wersja mobilna na tablety i smartfony.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:SKO Tarnobrzeg
Data utworzenia:2021-03-28
Data publikacji:2021-03-28
Osoba sporządzająca dokument:Maria Suszek - Koordynator ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Osoba wprowadzająca dokument:Administrator
Liczba odwiedzin:1283